SET HAMIL SHAKLEE

Assalammualaikum semua...

Salam Ramadhan yang ke 16, dah separuh Ramadhan alhamdulillah saya berjaya puasa penuh tau setakat ni..hihih...sukenya! sukenya!

Alhamdulillah, kalau nak tau rahsia saya kekal bertenaga sampai hari ni boleh klik entry "Khasiat Performance Drink Shaklee"

hamil...anugerah ALLAH yang tidak ternilai, siapa yang tak suka bila dapat tau dia hamil kan, especially bagi yang baru mendirikan rumahtangga, apatah lagi yang dah bertahun menunggu cahaya mata mereka. semoga mereka tabah menunggu, mungkin ada hikmah cepat atau lambat kan...ALLAH yang aturkan segalanya...:)

Alhamdulillah, sekarang saya dah masuk 7 bulan...lagi 2 bulan nak menunggu saat2 merasa pengorbanan seorang ibu, perasaan?? macam-macam ada...takut, berdebar, gembira, excited, mcm2 ada...ya ALLAH permudahkanlah aku melahirkan zuriatku...Aamin...tolong doakan saya yea korang...

sepanjang hamil vitamin adalah suplimen wajib yang kita kena ambil, bukan je untuk kesihatan diri tapi untuk kesihatan baby yang dalam perut jugak, bila pregnant doc akan bagi b complex + iron formula + obimin.
tapi, sebenarnya....saya x makan langsung vitamin yang doktor bagi tu..hihih...sebab saya dah ada vitamin shaklee!

yea..saya gantikan semua vitamin tu dengan vitamin shaklee...dari first day dapat tahu yang saya hamil terus saya ambil stok2 vitamin saya untuk jual tu dan terus saya jadikan sebagai suplimen kesihatan untuk saya dan janin dalam perut ni...

antara suplimen asas yang wajib saya ambil ketika hamil:

  1. vita lea - merupakan multivitamin yang wajib diambil oleh ibu mengandung
  2. vita c 
  3. b complex -asid folik
  4. ostematrix - pil kalsium
SET HAMI SHAKLEE ASAS + OMEGA GUARD
1-3 bulan pertama atau trimester pertama tu je suplimen wajib yang kne ambil tau...bila masuk je trimester ke dua dan ketiga, saya cuma add on:
  1. ESP
  2. Omega guard shaklee.
ESP-Energising Soy Protein

berbaloi ke? memang berbaloi untuk kesihatan anda dan baby dalam perut, alhamdulillah sepanjang check up semua normal, baby pun sihat.

khasiat setiap vitamin:

vita lea : atasi masalah hb low (anemia) dikalangan ibu hamil, penting untuk tumbesaran anak, badan sentiasa bertenaga dan banyak lagi
VITA LEA SHAKLEE
vita c : membantu proses penghadaman dan penyerapan zat besi, menguatkan antibodi, mengelakkan kelahiran bayi pra matang, mengurangkan risiko tekanan darah tinggi, membina kolagen dll.



b complex : pembentukkan darah yang cukup, menstabilkan hormon, mencegah tekanan darah rendah, menjaga saraf ibu dan bayi.


ostematrix : membina sel dan pembentukkan tulang bayi, mengelakkan kejang otot, sakit pinggang, lenguh-lenguh, kebas kaki dan tangan, mengelakkan penyakit reput tulang dan gigi, mengelakkan sembelit, tidur lebih lena dan banyak lagi.


ESP : penting untuk pembentukkan kuku rambut dan kulit, memberikan ibu tenaga, membantu aliran darah dengan baik, mencantikkan kulit bayi dan banyak lagi



omega guard : membantu tumbesaran dan perkembangan otak dan memori janin, mengurangkan risiko alergi dikalangan bayi, membantu mengawal kolestrol dalam badan ibu, mengawal berat badan berlebihan, menigkatkan sistem imun.


actually memang banyakkk lagi khasiat2 setiap vitamin diatas, owh ya, my hubby pun consume semua vitamin yang saya ambil tau. ia tidak terikat untuk wanita hamil je malah untuk semua. memang vitamin yang owsem!

cubalah rasai apa yang kami rasa kalau x caya...hihi

untuk beli direct ke shaklee boleh la klik link di bawah:


Atau boleh direct whatsapp saya

Puan Farah 0132120792











Comments

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

Malaysia Negara Paling Gemuk di Asia