ROTI SARANG LEBAH

Bismillahirrahmannirrahim...

Assalammualaikum korang!

New entry setelah sebulan lebih blog bersarang tak update apa2 jadi entry hari ni bertajuk "sarang" jugak, bukan "saranghae" tapi "roti sarang lebah" muahaha

saya suka makan! tapi saya suka makan macam dessert2, roti2, kek2 ni memang peberet saya, jadi entry kali ni pasal makanan la ye.

Ramai jugak yang jual roti ni, dah jadi viral dah kat fesbuk sejak dua menjak ni, padahal roti biasa je ada taburan almond flakes & pumpkin seeds cuma saya rasa yang menjadikan roti sarang lebah ni special & sedap disebabkan keramel butterscotch tu kot dan kelembutan roti tu...bukan kot lagi tapi memang sedap!

btw roti sarang lebah ni saya beli dekat adik master Iffah Anuar, kebetulan orang melaka jugak, tak tertahan tengok post berbisa master promote roti ni, jadi saya dengan tekadnya nak jugak beli roti ni walupun self pickup. hihih

mula2 tengok bila suami bawak balik roti ni rasa excited! tapi bila bukak makan dan cecah gitu je saya pun rasa biasa je, apa yang sedap? haha

dan tiba2 saya rasa terpanggil untuk panaskan roti ni, tapi xde oven. oleh kerana saya makan omega guard shaklee jadi akal saya ni pandai jugakla cari jalan penyelesaian..haha,

saya didihkan air dalam kuali, setengah kuali gitu, asalkan bekas roti tu x tenggelam okayla, then letak je roti yang telah dituangkan karamel atasnya & tutup dengan periuk biar wap dye meresap kat roti & roti jadi lembut beserta karamel yang cair meresap kedalam roti. perghhh!

ni hasil dia, makan sorang x cukup! haha

roti sarang lebah by ratu sarang lebah

bila siap saya ambil sudu dan makan, mak aih lembutnya roti sedapnye x terkata..hahaha (over pulak)
actually ramai je yang jual roti ni, tapi rasa tak sama, seriusly! so, saya rasa nak repeat order lagi roti sarang lebah ni dekat adik master Iffah ni. sapa nak order boleh la pi kat page ni RATU SARANG LEBAH



Okay, jumpa lagi next entry!
bye :D

Comments

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

PENGALAMAN BERSALIN CAESAR