Perbezaan Program Jom Detox Jutawan Dengan Program Kurus Lain

Bismillahirrahmannirrahim.

Assalammualaikum semua.Alhamdulillah hari ni getting better sikit. Kalau ada yang dah baca entry  blog Farah semalam yang ni >>> time-freedom-dengan-bisnes-shaklee Farah memang tengah tak larat sangat, ikutkan daya nak pegang handphone pon tak daya. Alhamdulillah Allah yang beri sakit untuk cuci dosa-dosa kecil kita insha Allah, dan Allah juga yang menyembuhkan supaya kita jadi hamba yang lebih bersyukur.

.

Alhamdulillah hari ni dah ok sikit, diberi kekuatan untuk terus menulis dengan niat untuk memberi manfaat kepada orang yang memerlukan. Sihat itu satu nikmat dan ia juga berupa satu ujian, begitu juga dengan sakit, boleh jadi ia ujian dan boleh jadi ia adalah nikmat. Cuma bagaimana kita melihat sesuatu yang terjadi itu dengan pandangan penuh hikmah insha Allah kita akan menghargai apa yang Allah aturkan untuk kita.

.

Nak sihat perlu usaha, dan yakini bahawa Allah yang izinkan. Samalah macam kalau lapar kena makan. Bila makan akan rasa kenyang, hakikatnya bukan makanan tadi yang beri kenyang tapi Allah yang berikan rasa kenyang. Makanan tadi tu ikhtiar dan asbab sahaja. Semuanya dengan izin DIA. Allahuakbar.

.


Tapi apa kaitan dengan detox pulak ni? 😊 Detox adalah salah satu usaha untuk kita pelihara anggota tubuh badan yang Allah pinjamkan kepada kita. Tanda kita mensyukuri nikmat sihat jagalah kesihatan sebaiknya, elakkan segala kemudharatan. sebab kemudharatan yang terjadi kepada anggota tubuh kita pon asbab dari tangan-tangan kita, dari mulut dan perut kita. Boleh baca disini keperluan detox untuk tubuh kita >>> program-detox-jutawan.

.

Dengan adanya Program Detox Jutawan ini, ia melatih kita untuk makan dalam keadaan bersederhana, makan untuk hidup bukan hidup untuk makan. Pemakanan yang seimbang dan terkawal, keperluan nutrisi yang cukup untuk tubuh badan ditambah dengan gaya hidup yang sihat asbab untuk mencapai tahap kesihatan yang lebih baik dengan izin Allah.

.

Program ini pon adalah ilham yang diberikan Allah kepada coach-coach Jom Detox Jutawan. Bukanlah sesuatu yang mudah untuk merangka satu projek yang telah membantu ribuan peserta-peserta mendapatkan kembali kesihatan mereka kalau tanpa izin Allah. Jadi Allah kurniakan ilham kepada ahlinya untuk membantu sesama kita dalam menjaga amanah Allah iaitu kesihatan. 

.

Melalui program ini ramai dikalangan para peserta telah berjaya menurunkan berat badan, menikmati tahap kesihatan yang semakin baik dan kehidupan yang lebih baik. sedikit demi sedikit ia memberi impact kepada kesihatan rakyat Malaysia khususnya.

Result 1039 peserta.

Apa yang menariknya program Jom Detox Jutawan ini ia tidak sama dengan program kurus lain diluar sana. Totally banyak perbezaan dan banyak kelebihan yang ada di dalam detox Shaklee under Program Jom Detox Jutawan, ia bukanlah program untuk menurunkan berat badan sahaja tetapi lebih daripada itu.

Antara perbezaan Detox Shaklee dibawah ProgramJom Detox Jutawan dengan program kurus yang lain:

1) HOLISTIK

Kebanyakkan program detox diluar sana hanya tertumpu kepada satu organ detox sahaja berbeza pula dengan program detox Shaklee merangkumi dan melibatkan keseluruhan organ detox. ia bertujuan bagi memastikan detoksfikasi dapat dilakukan dengan cara yang lebih berkesan dan dapat mencapai kesihatan yang lebih optimum.


2) MEAL PLAN

Meal plan program ini disediakan oleh pakar nutrisi Shaklee dan diperakui oleh pakar perubatan. lebih menyakinkan bukan? 

3) SUPPLEMENTS

Supplements yang dicadangkan terbukti secara klinikal, berkesan dan selamat untuk jangka masa yang panjang, lebih 100 kajian saintifik telah dijalankan. Detox bersama supplements adalah cara terbaik untuk topap kekurangan nutrisi dalam badan dan setiap supplements yang dicadangkan amat membantu melancarkan lagi proses detox.

4) PROVEN RESULT

Kesemua para peserta berjaya memperolehi result yang memberangsangkan selepas melalui 3 fasa detox didalam program ini apabila mereka follow 100% saranan daripada coach yang terlatih dan bertauliah. Rekod tertinggi setakat hari ini adalah pengurangan 10kg berat badan dalam masa 12 hari.

5) 100% BERKESAN

Tiada peserta yang tidak berjaya menurunkan berat badan, tiada peserta yang tidak berjaya kurangkan inch badan setelah mereka follow saranan daripada coach.

6) CERTIFIED COACH

Setiap coach berpengalaman detox, dan komited untuk membimbing serta memantau setiap peserta sama ada didalam group atau secara personal.

7) RELAX & FUN

Program ini dijamin mudah dan tidak menyeksa peserta. Semua panduan akan diberi step by step kepada peserta selama 17 hari.

8) BUKAN DIET YOYO

Selepas program ini para peserta lebih mudah mengawal berat badan supaya sentiasa maintain, dan berat tidak naik mendadak 

9) BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS

Paling menarik di dalam program ini yang sukar untuk kita jumpa dimana-mana program kurus yang lain adalah ia bukan sekadar untuk kurus tetapi kesan terhadap kesihatan yang semakin baik, dan gaya hidup yang lebih aktif berbanding sebelumnya.

10) HARGA MAMPU MILIK

Ada 3 pilihan set iaitu GOLD RM495, PLATINUM RM899 dan DIAMOND RM999, ikut keperluan bajet dan target anda.





11) REJOIN

Kebanyakkan bekas peserta akan rejoin program ini kerana keterujaan mereka dengan result yang mereka perolehi.

Insha Allah jika korang follow betu-betul saranan coach sebelum masuk 2020 dah boleh dapatkan berat yang ideal dan kesihatan yang semakin improve. ni antara salah satu usaha yang boleh membantu kita untuk menjaga amanah Allah. Niat kena betul dan ikhlas, nak kurus dan sihat agar badan lebih ringan supaya lebih rajin untuk melakukan ibadah kepada Allah. Insha Allah hasil yang baik yang akan kita dapat dan yang paling kita harapkan diberi nikmat dalam keadaan Allah redha kepada kita.

Okay bagi korang yang berminat untuk sertai program ini sekarang ni sedang berlangsung  Program Detox Jutawan batch 16.0. Kalau berminat boleh join next batch 17.0 pada pertengahan bulan  oktober ni. boleh terus wassap Farah 0132120792.
























Comments

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

PENGALAMAN BERSALIN CAESAR