Time Freedom Dengan Bisnes Shaklee

Bismillahirrahmannirrahim.

Hai Assalammualaikun semua pembaca. Entry hari ni Farah start lewat sikit ni baru nak start memulis jam 5:36 petang. Selalu start awal pagi tapi dari malam tadi tak tahu lah kenapa tiba-tiba muntah dan cirit birit, sakit perut dan pening kepala. Alhamdulillah sekarang ni baru ada kekuatan still ada pening-pening dan bisa badan tapi demi tugasan kena lawan jugak. 😊

Inilah salah satu time freedom yang Farah dapat since bisnes Shaklee. Bila sakit tak perlu susah-susah nak pergi klinik ambil surat cuti sakit bagi kat boss hehe. Actually , banyak nak cerita tapi Farah share mana yang mampu ya. kepala betul-betul pusing ni 😂


Antara kelebihan bisnes Shaklee adalah time freedom.Ya. kita sendiri yang uruskan masa kita, nak kemana-mana bebas dan tidak terikat dengan majikan mahupun tempat kerja kita sebab dalam Shaklee kitalah bos dan kitalah majikan. Atas kita nak adjust mana priority kita dahulu. 

Bagi Farah yang merupakan seorang suri rumah sepenuh masa. Keluarga adalah keutamaan Farah. Selepas itu barulah Farah fokus pada bisnes. Kat mana time freedom nya?

Bagi Farah time freedom adalah kebebasan masa untuk Farah buat apa sahaja disaat orang lain terikat dengan masa.

1) Kita boleh pergi shopping waktu orang bekerja tidak perlu bersesak-sesak dengan orang ramai. Kebiasaan bagi orang bekerja mereka perlu tunggu hari cuti baru lah dapat kesana kemari. dan biasanya akan jadi sesak bila hari cuti.

2) Kita boleh cuti ikut suka tanpa minta kebenaran daripada majikan. Bagi orang yang berniaga time freedom dia adalah tidak suka terikat dengan bos. bebas nak bercuti berapa lama. Sebab sambil bercuti pon boleh bisnes. lagi-lagi bila bisnes hanya dihujung jari.

3) Quality time bersama keluarga. orang bisnes boleh adjust masa untuk keluarga.

4) Bisnes di mana-mana tanpa terikat dengan masa, tempat dan lain-lain itulah antara kelebihan berbisnes.

Walaubagaimanapon setiap orang punya tanggapan dan minat yang berbeza. tidak kira apa jua pekerjaan kita Allah niatkan kerana Allah semoga dipermudahkan dalam apa jua pekerjaaan. 

okaylah Farah rasa otak dah blank kang melarat entah apa-apa Farah taip nanti. Insha Allah bila dah sihat nanti Farah edit balik.  tq korang sudi baca penulisan yang agak terabur ni. Kepala Farah dah start pusing. i need to rest. bye!



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

PENGALAMAN BERSALIN CAESAR