Malaysia Negara Paling Gemuk di Asia

Bismillahirrahmannirrahim.

Hai Assalammualaikum semua. Salam ceria di hujung minggu. Insha Allah mudah-mudahan Allah berikan kasih sayang dan redhaNya kepada kita semua. 


Adakah anda tergolong dalam keregori gemuk?


Tajuk hari ni agak sentap sikitkan, siapa yang terasa Farah minta maaf awal-awal ya, tiada niat untuk menghina apa lagi mengutuk. Insha Allah kita akan kupas tajuk ini sebaiknya agar penulisan ini sedikit sebanyak dapat memberi kesedaran tentang masalah kegemukkan di negara asia khususnya Malaysia.

Gemuk adalah merupakan masalah berat badan yang berlebihan atau badan yang terlalu besar akibat lebihan lemak yang terkumpul didalam badan. 

Apa yang membimbangkan, masalah kegemukkan yang semakin kritikal ini bukan sahaja terjadi dikalangan orang dewasa sahaja bahkan ia juga terjadi dikalangan kanak-kanak.

Kegemukkan terjadi disebabkan beberapa faktor antaranya faktor pemakanan yang tidak sihat, genetik, gaya hidup yang tidak sihat, pengambilan ubat-ubatan dan banyak lagi.

Masalah kegemukkan atau obesiti juga adalah penyumbang terbesar kepada penyakit-penyakit yang merbahaya, Malah Malaysia adalah antara negara yang rakyatnya mempunyai masalah obesiti paling tinggi di Asia Tenggara.



Ketahuilah tiada istilah gemuk itu membahagiakan, apa yang ada adalah denial mood lebih kepada untuk menjaga hati sendiri. Pernah tak ada perasaan "jelousnya tengok orang pakai baju cantik-cantik.." ? Kalau ada itu tanda anda masih ada kesedaran bahawa gemuk itu tidak membahagiakan malah lebih membawa kepada kesengsaraan, pergerakkan yang terbatas, dan paling menggerunkan kegemukkan berpotensi tinggi mengundang pelbagai penyakit merbahaya.

.

Benar, penyakit itu tidak mengira samaada kita gemuk mahupon kurus, mereka yang kurus juga belum tentu sihat dan bebas daripada sebarang penyakit tetapi berhati-hatilah dengan perangkap ini, ia akan membuatkan kita berasa selesa untuk tidak bertindak. Dan sebab itulah kami menggalakkan anda yang kurus mahupon gemuk untuk sertai Program-Jom-Detox-detox-bukan-sekadar-untuk-kurus.

.


Bagi pendapat Farah jujur Farah katakan yang Farah amat tidak bersetuju bila terbaca beberapa artikel yang menyatakam gemuk itu membahagiakan. Apa erti bahagia jika anda sering berasa sedih, rendah diri, tidak yakin, tertekan, sering berada dalam denial mood. itulah dia perangkap yang paling besar menghalang anda untuk berubah. memang istilah bahagia itu luas, tapi tepuklah dada tanya sendiri jauh dari dalam sudut hati anda. "seriously aku bahagia?"

.

Kalau ada rasa tak bahagia cepatlah bertindak sekarang sebelum jadi semakin parah, banyak program yang boleh membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal untuk anda. Yang pasti betulkan niat terlebih dahulu nak kurus bukan nak pakai kebaya ketat tapi nak sihat supaya mudah untuk kita beribadat. Insha Allah tindakan yang disusuli dengan niat kerana Allah pasti tidak sia-sia insha Allah kurus sambil kumpul pahala.

.


Disini kami team jutawan bersiap sedia membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal dan paling best membantu anda untuk meningkatkan tahap kesihatan yang lebih baik. Program Detox Shaklee dibawah team jutawan adalah merupakan program kesihatan secara menyeluruh. Ia dipantau oleh coach-coach yang terlatih. Farah sertakan link tentang program ini nanti korang klik je link-link dibawah ini ya.



Klik sini >>> pakej-pilihan-program-detox-jutawan.
Klik sini >>> kenapa-anda-perlu-detox-jika-nak-kurus.
Klik sini >>> kelebihan-program-jom-detox-jutawan.
klik sini >>> success-story-jom-detox-jutawan
Klik sini >>> bagaimana-nak-join-program-jom-detox-jutawan











.






Comments

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

PENGALAMAN BERSALIN CAESAR