Kenapa Anda Perlu Detox Jika Nak Kurus?

Bismillahirrahmannirrahim.



Kajian ada menunjukkan, Malaysia merupakan negara orang gemuk dimana Malaysia menduduki carta pertama diantara Asean sebagai negara orang gemuk, dan tempat ke-enam di rantau asia pasifik.


Betapa amat membimbangkan apabila obesiti ramai dikalangan rakyat Malaysia. Sebenarnya banyak faktor-faktor yang menyumbang kepada masalah kegemukkan, antaranya:

1) Keturunan

Kebiasaannya orang gemuk berpunca daripada genetik keluarga yang mempunyai rangka yang besar. Tapi tak mustahil kalau ada tekad dan keazaman yang tinggi untuk kurus anda mungkin boleh menjadi contoh dalam keluarga supaya sentiasa bersemangat untuk kurus.

2) Gaya hidup yang tidak sihat.

Kurang beraktiviti seperti bersukan, kuat tidur lagi-lagi selepas makan, merokok, stress juga boleh menyumbang kepada kegemukkan dan banyak lagi.

Lebih-lebih lagi pada zaman sekarang teknologi yang serba canggih nak makan pon orang hantar ke rumah. berbeza pada zaman duhulu atuk nenek kita lebih sihat kerana lebih banyak berjalan.

3) Pengambilan ubat-ubatan

ini juga biasa terjadi bagi mereka yang kerap mengambil ubat-ubatan semasa dalam tempoh rawatan. Kebiasaannya ia terjadi kepada orang yang mengalami kemalangan, kurang pergerakkan dan setiap hari terpaksa telan pelbagai jenis ubat.

4) Pengambilan unhealthy food

Sudah tentu ini punca yang selalu dikaitkan dengan kegemukkan. dengan segala jenis makanan viral yang agak kurang sihat, menyumbang kepada lelemak di badan dan sidah tentu mengundang pelbagai penyakit. tapi awas jugak kepada orang kurus, jangan selesa sangat jika anda juga penggemar makanan-makanan yang tidak sihat..

.

Sebenarnya penyakit ini tidak mengenal size badan samaada gemuk mahupon kurus. sebab ada je orang kurus makan tak gemuk-gemuk tapi macam-macam penyakit dah bersarang dalam badan. sebab itulah samada kita kurus atau gemuk jangan terlalu selesa dengan keadaan size badan kita. apa yang paling penting adalah sihat.

Semestinya apa yang setiap orang impikan adalah badan yang kurus, tegap serta sihat. itulah yang lebih penting. sebab itulah kita perluk detox badan kita tak kira anda kurus mahupon gemuk.

Menurut Doktor Zubaidi " Detox maknanya pembersihan organ dalam tubuh, caranya buang yang buruk,dan gantikan dengan yang lebih baik, puasa sebahagian dari detox begitu juga dengan minuman air kosong"

Dan sekiranya, jika anda sedang dalam proses ingin menurunkan berat badan, atau ingin mendapatkan size yang lebih kecil pada bahagian-bahagian tertentu seperti di lengan, peha atau dimana sahaja bahagian tubuh anda, anda wajib untuk detox. 

Kerana detox yang betul-betul baik akan memberikan kesan yang positif kepada kesihatan anda secara keseluruhan secara tidak langsung anda akan menikmati berat badan yang akan anda impikan.

Dalam Program Jom Detox Jutawan yang kini sedang hangat diperkatakan, Alhamdulillah ramai peserta-peserta yang telah berjaya menurunkan berat badan dan berhasil memiliki kesihatan yang lebih baik selepas menyertai 3 sesi Jom Detox sepanjang program berlangsung. Program ini merupakan Program Detox Shaklee yang dijadikan lebih menarik dari sebelum ini oleh team Jutawan.

Gambar-gambar dibawah antara bukti pencapaian peserta-peserta Program Jom Detox Shaklee under team Jutawan.








Ramai lagi peserta lain selain diatas yang berjaya mencapai berat badan yang ideal bonus berjaya mengembalikan kesihatan yang lebih baik kepada badan mereka. boleh klik link ni untuk melihat sendiri succes story peserta detox Shaklee dibawah program Jom Detox Jutawan. 5 success-story-jom-detox


5 sebab kenapa anda perlu detox jika nak kurus:


1) DETOX BANTU BERSIHKAN TOKSIN

Semestinya anda sudah jelas fungsi detox adalah untuk membersihkan segala kekotoran akibat toksin yang sudah lama bertapa di dalam badan kita. jadi bila badan sudah dicuci terlebih dahulu lagi mudah organ-organ dalam badan menjalankan tugas mereka. Antara kelebihan Detox Shaklee dibawah program Jom Detox Jutawan adalah detox secara menyeluruh, focus kepada setiap organ detox badan iaitu: Kulit, limpa, paru-paru, usus, hati dan buah pinggang. tidak seperti kebanyakkan program detox diluar sana yang hanya tertumpu kepada organ tertentu sahaja seperti detox usus sahaja.


2) DETOX MEMBERIKAN KESEDARAN TENTANG PENTINGNYA KURUS YANG SIHAT

Ramai orang yang berusaha untuk kurus tapi terlupa tentang penjagaan kesihatan yang lebih utama. Kita perlu diet dengan ilmu, diet tanpa ilmu akan menyebabkan kesan yang lebih buruk terjadi kepada badan kita. Ada antara kita yang sanggup berlapar semata-mata ingin kurus akibatnya mengundang penyakit lain seperti gastrik walhal kita tak perlu berlapar untuk kurus ada cara bagaimana badan boleh kurus tanpa menahan lapar.


antara menu-menu detox yang menyelerakan tanpa perlu berlapar!

Itulah pentingnya kenapa anda perlu ada coach supaya anda dapat balance kan matlamat anda kurus serta sihat. Lagi kelebihan dalam program detox Shaklee dibawah team Juatwan. disediakan setiap dari anda coach yang bertauliah yang akan pantau dan membantu anda dengan memberi panduan serta tunjuk ajar supaya anda dapat capai matlamat untuk kurus dalam pada masa yang sama kesihatan anda semakin bertambah baik.

3) KURUS DENGAN BERILMU

Bila anda berdetox anda akan jadi lebih berilmu lebih-lebih lagi bila anda menyertai program Jom Detox Jutawan kerana banyak ilmu yang akan diberikan secara percuma. Ilmu dalam pemilihan menu diet anda, ilmu bersenam dengan cara yang betul dan banyak lagi yang tersedia dalam program ini. Sudah tentu anda akan menjadi orang yang lebih berilmu untuk mendapatkan berat badan idaman anda. 

4) TIADA LAGI YOYO EFFECT

Pernah main yoyo? permainan turun naik turun naik tu. Bila anda ingin memulakan diet ianya buka satu perkara yang mudah lebih-lebih lagi apabila tiada panduan dan bimbingan daripada coach. Maka diet anda akan jadi musnah dan akan berlaku yoyo effect. kejap turun 1kg lepas, tu naik balik 2kg, dan ia akan terus berulang jika anda lambat bertindak. dan inilah antara sebab penting kenapa kena detox secara berjemaah bila anda ingin kurus. Join segera detox Shaklee dibawah team kami iaitu team Jom Detox Jutawan supaya tiada lagi YOYO effect dalam misi kurus anda.

5) KURUS DENGAN LEBIH SELAMAT DAN BERKESAN

Seronok tak bila korang dapat semua sekali dalam 1 pakej? Niat nak kurus tetiba badan jadi sihat dan bertenaga, kulit semakin glowing, sebab itulah detox Shaklee menggunakan suplemen dalam proses detox kerana penggunaan suplemen yang selamat dan berkesan sangat membantu dalam menjayakan misi anda iaitu kurus dan sihat. Detox tanpa suplemen ni ibarat kita mandi tapi tak gosok gigi.  hehe boleh bayangkan?

Macam itulah juga dengan detox. Kerana nutrisi tambahan sangat penting dalam membantu menyokong nutrition gap ketika badan dalam proses pembersihan. Shaklee menjamin setiap produknya adalah 100% selamat dan berkesan.

Manfaat lain, sikurus pon boleh join kalau rasa badan banyak toksin

Semoga bermanfaat untuk anda yang sedang tercari-cari program yang akan membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal. contact Farah terus untuk menyertai program Jom Detox seterusnya. sekarang ni sedang berlangsung Jom Detox batch ke-15. Batch seterusnya 16.0 akan start pada 1 Oktober 2019, jangan lepaskan peluang korang!


Next Batch. daftar sekarang!

daftar sekarang!

 

Comments

  1. Hai mamiku. Doakan urusan daku nak join detox batch 16.0 ni berjalan lancar ya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Incentive Trip Shaklee (Regional & International)

BIG WHY Saya Buat Bisnes Shaklee

Malaysia Negara Paling Gemuk di Asia